Wójt Gminy Strawczyn ogłasza nabór wniosków o odebranie odpadów zawierających azbest.
Zainteresowani właściciele nieruchomości mogą składać wnioski w nieprzekraczalnym terminie do 31 marca 2023r. (piątek) do Urzędu Gminy Strawczyn, ul. Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn.
Druki wniosków dostępne są w siedzibie Urzędu Gminy Strawczyn oraz na stronie internetowej.
Osoby, które złożyły wniosek w 2022r. lub wcześniej nie muszą ponownie składać dokumentów.
Demontaż azbestu na własną rękę, z pominięciem uprawnionego do tego podmiotu, jest zabroniony. Zajmuje się tym wyłącznie wyspecjalizowana firma, która musi uzyskać szereg zgód. Nie można też zapomnieć o przeszkoleniu pracowników, kierujących lub nadzorujących prace przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów z azbestu.
Prace polegające na demontażu może dokonać tylko specjalistyczna firma, która posiada uprawnienia, odpowiedni sprzęt i przeszkolonych pracowników oraz posiada stosowne zgody. Wykonawca prac polegających na zabezpieczeniu lub usunięciu wyrobów zawierających azbest z miejsca, obiektu, urządzenia budowlanego lub instalacji przemysłowej, a także z terenu prac obowiązany jest do zgłoszenia zamiaru przeprowadzenia tych prac właściwemu organowi nadzoru budowlanego, właściwemu okręgowemu inspektorowi pracy oraz właściwemu państwowemu inspektorowi sanitarnemu, w terminie co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac.
Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest w 2022
Informacja dotycząca realizacji zadania pn.: " Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie gminy Strawczyn w 2022r.”
Gmina Strawczyn realizując założenia „Ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zwierających azbest" wykonała zadanie pn. "Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie gminy Strawczyn w 2022r." za łączną kwotę 179 320,37 zł brutto.
Na realizację w/w zadania Gmina Strawczyn otrzymała dofinansowanie ze środków:
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w kwocie 89 660,19 zł,
Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 89 660,18 zł.
Zakres rzeczowy zadania obejmował:
• usuwanie odpadów zawierających azbest zalegających na posesjach - transport, zdeponowanie i unieszkodliwienie na składowisku odpadów – 36 208,650 m2, tj. 546,100 Mg
Odbiór odpadów zawierających azbest (dotyczy roku 2023)
Wójt Gminy Strawczyn ogłasza nabór wniosków o odebranie odpadów zawierających azbest.
Zainteresowani właściciele nieruchomości mogą składać wnioski w nieprzekraczalnym terminie do 24 lutego 2023r. (piątek) do Urzędu Gminy Strawczyn, ul. Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn.
W związku z ubieganiem się przez Gminę Strawczyn o dotację z WFOŚiGW w Kielcach na realizację zadania pn. „Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest z nieruchomości położonych na terenie Gminy Strawczyn w 2022r.”, Wójt Gminy Strawczyn ogłasza nabór wniosków o odebranie odpadów zawierających azbest.
Zainteresowani właściciele nieruchomości mogą składać wnioski w nieprzekraczalnym terminie do 25 lutego 2022 r. (piątek) do Urzędu Gminy Strawczyn, ul. Żeromskiego 16, 26-067 Strawczyn.